Po maratonu výstavních projektů a veletrhů v první polovině roku se umělecký svět v letních měsících zpomalí a regeneruje svoji tvůrčí kreativitu. Především pro galeristy, kurátory i umělce znamená toto období relativní klid bez neustálého cestování. Přesto je letošní léto výjimečné a nabízí hned tři události, jež kulturní scéna komentuje. Po deseti letech opět nastala konstelace, kdy se benátské bienále, Documenta v Kasselu a Sculpture Projects v Münsteru konají současně!

jarvis_599ae08d498e27acfc10ee1b.jpeg
Punta della Dogana, Palazzo Grassi
Foto: archiv institucí

Zavítat každé dva roky do Benátek je potěšením nejen kvůli samotnému bienále, které se rozprostře po celém městě od národních pavilonů v Giardini po hlavní výstavu v bývalých loděnicích Arsenale, člověk se také rád ztratí mezi městskými kanály. Tím spíš, když veřejný prostor a výstavní domy Françoise Pinaulta Punta della Dogana a Palazzo Grassi opanoval pompézní Damien Hirst (viz foto Punta della Dogana, Palazzo Grassi). Zaměření na génia umělecké osobnosti se stalo hlavním motivem koncepce letošního, 57. ročníku se vzletným názvem Viva Arte Viva. Největší pozornost si vysloužila Anne Imhofová se svou živoucí performancí Faust v německém pavilonu, kde se diváci stávají součástí reje společně s herci a tanečníky.