Vypadá jako filmová hvězda, pohodář z kalifornské pláže smíchaný s Indianou Jonesem. Na hlavě mu nikdy nechybí stylový klobouk vlastní výroby. Protože Nick Fouquet je kloboučník. A ne ledajaký. Jeho výtvory nosí slavní, bohatí a hlavně ti s vytříbeným vkusem.

K Nickovi chodí Pharrell Williams, Madonna, módní návrhářka Isabel Marantová, herci Jared Leto i January Jonesová. Jeho klobouky se objevují na stránkách módních magazínů a především na hlavách stylových osobností. Známých i anonymních, které ocení dokonale padnoucí klobouk vyrobený ručně a na míru.

Jsou-li vám Nickova tvář či jméno povědomé, máte pravdu. Jeho otec Bernard Fouquet je od roku 2011 tváří americké značky Tommy Hilfiger. V roce 2015 nafotil s Kate Mossovou kampaň pro značku Etro, rok předtím pózoval legendární fotografce Ellen Von Unwerthové pro Guess a dvě sezony strávil coby jedna z tváří džínové kolekce Ralpha Laurena.

Šarm má Nick v genech i daný výchovou v jižní Francii a následně na Floridě. Právě tyto dvě protichůdné kultury a styl se výrazně podepsaly na jeho tvorbě. Přimícháte-li k tomu ještě dobrodružnou povahu, dostanete mix předem určený k úspěchu.

Na univerzitě studoval ochranu životního prostředí, vystřídal několik zaměstnání od práce na ranči po modeling, procestoval kus světa, než se usadil v Los Angeles, kde začal pracovat s Christopherem Loironem, jenž ho naučil základům tradičního řemesla a kvality.

"Přesně si pamatuji ten moment, kdy jsem najednou věděl, co chci dělat," vzpomíná Nick. "Byla to podivná, až neskutečně reálná vize, že vyrábím klobouky." Přestože se nikdy kloboučnictví nevyučil, uspěl. "Všechny mé sestry jsou umělkyně, i já jsem v sobě vždy cítil kreativního ducha. Měl jsem pocit, že mám co říct a nějak se projevit." Jediné setkání s kovbojem s typickou pokrývkou hlavy rozhodlo o jeho osudu.

Cesta k perfektnímu klobouku začíná výběrem barvy, podle přání zákazníka sáhne po kýženém odstínu materiálu. Používá výhradně plsť z bobří kožešiny, jejíž popularita sahá do 15. století na dvůr francouzského krále Karla VII. Za jeho vlády si šlechta dávala na hlavu výhradně klobouky z kožešiny, na rozdíl od vlněných pokrývek neurozeného lidu. Ne náhodou používá Nick právě tento materiál, je prostě nejlepší. Jeho stylové klobouky zdobí vintage látky, zlaté grogrénové stuhy, jemná jehněčí kůže, krásné peří, karty, ale hlavně sirky, typický detail pro Nickovy kreace.

Jedinečnost těchto pokrývek hlavy − často navrhovaných a z valné většiny upravovaných na míru − spočívá nejen v jejich neotřelém designu, ale hlavně v umění klasického řemesla, jež za každým kouskem stojí. Kloboučník si nejdříve vytvoří mapu hlavy budoucího nositele, více než velikost jej zajímá tvar, který pro komfortní nošení a celkový vzhled hraje zásadnější roli než pouhý obvod.

Stejně jako v případě vyhlášených obuvníků a haute couture salonů má každý zákazník vlastní dřevěnou formu, na níž se klobouk formuje. Nechybí ani osobní pohovor s tvůrcem. "Chci každému dát klobouk, v němž se snoubí všechny aspekty, jež má rád. Každý výtvor je jedinečný, odlišný od všech ostatních. Je to zábava pro mě i nositele. Klobouk je velmi osobní záležitost, která si zaslouží pozornost a péči," říká charismatický Nick Fouquet.

Jeho ateliér, lépe řečeno dílna, ve Venice Beach je doslova královstvím poctivého řemesla. Staré, narezlé trubky pouští pořádnou dávku páry, nad kterou se plsť formuje do požadovaného tvaru. Poté polotovar putuje k šicímu stroji. Žádná automatika, hezky šlápnout do pedálu. Tradiční, staré techniky prostupují celým prostorem. Těžká železná žehlička uhlazuje krempu, klobouk poté vysychá na žhavém kalifornském slunci.

Co dělá dobrý klobouk dobrým kloboukem? "Vše záleží na kvalitě materiálu a zpracování." Nejlepší plsť z bobra, nejlepší nitě, jehly, stuhy. Nic než dokonalost tu nemá místo. S materiály pracuje stejným způsobem, jaký se používal v 18. století, vše poctivě, ručně. "Jediný rozdíl je to, že mám elektřinu."

Nickova tvorba je prostě cool jako on sám. Nebylo by lepší, kdyby žil v některém z módních center − New Yorku, Paříži, Miláně? "Ne, potřebuju k životu slunce a oceán. Navíc si myslím, že Los Angeles zažívá kreativní renesanci. Pro mě je to to pravé místo." Přestože klobouk odkládá málokdy, nevlastní jich mnoho. "Lidé mě často zastavují na ulici a ptají se, odkud mám ten svůj. I když je nalákám do svého obchodu, chtějí zrovna ten, co mám na hlavě. Jednou jsem ho vyměnil za ručně vyrobený nůž z parohů jelena a losa. To byl dobrý obchod," vypráví autor klobouků, jejichž cena začíná na 600 dolarech za kus.

Dobrý klobouk má tu moc proměnit celkový vzhled, vypráví příběh svého tvůrce i majitele. Je praktický i módní zároveň. Štít před sluncem, deštěm, zvědavými pohledy okolního světa i brána do soukromí. Dodá šarm i sebevědomí. Dámy a pánové, nasaďte si klobouky.