Budoucnost je dvoudimenzionální. Tak počátkem roku 2012 odpověděla známá japonská návrhářka Rei Kawakubová na otázku, proč na pařížská přehlídková mola poslala modelky v podivuhodně plochých šatech a kabátech. Prazvláštní komentář, se kterým si nikdo pořádně nevěděl rady, novináři zprvu přičítali pokročilému věku zakladatelky značky Comme des Garçons. Dnes se její výrok zdá být podobně vizionářský, jako když v 80. letech minulého století přivezla z Tokia do Evropy černý minimalismus.

Zítřky módy už totiž většina z nás nehledá ve výkladních skříních luxusních nákupních ulic, ateliérech či převlékacích kabinkách butiků. Význam opravdového oblečení jakoby v naší plastické realitě pozvolna ubýval. Trendy k nám dnes přicházejí skrze displeje mobilů, tabletů a počítačů. Šaty se proměnily v obrázky, jež se ukazují, hodnotí a sdílejí on-line. Stejně jako někteří lidé a některé životy.