Není to tak dávno, co se zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,4 vteřiny chlubilo Porsche 911. Nyní ho lze prožít i v něčem na první pohled tak obyčejném, jako je manažerský sedan s naftovým motorem pod kapotou. Jde o model BMW Alpina D5 S, k němuž jako základ posloužilo BMW "pětkové" řady. V Alpině se s ním pomazlili, nasadili vlastní techniku i designové prvky a stvořili dieselovou raketu. Uhání až 286 km/h a Alpina se chlubí tím, že jde o nejrychlejší sériově vyráběné auto světa, které jezdí na naftu.

Nejde ale o obvyklý tuning, jak by se z popisu mohlo zdát. Historie značky Alpina z bavorského Buchloe se píše už od poloviny 60. let. Založil ji Burkard Bovensiepen a jméno firmy si vypůjčil od svého otce Rudolfa, který pod ním vyráběl psací stroje. Otec zkrachoval, když se rozhodl přejít z kancelářského na textilní průmysl. Burkard pak naštěstí vydělal peníze na burze a rozhodl se začít s firmou znovu. Tentokrát už se zaměřením na automobily.