Ono je to blbý, já to málokdy říkám, ale mně se taky všechno vždycky nepovede. Ale tohle se fakt povedlo, usmívá se designér s výraznými černými obroučkami ve svém karlínském ateliéru. "Snad to nebude znít příliš pyšně," dodá vzápětí. Vedle něj na stole leží úhledně poskládané tužky, za ním jedna z jeho slavných obřích skleněných váz s balancujícím Ježíšem a vejcem, všude okolo krabice s pivními sklenicemi. Když se řekne české sklo, musíte jedním dechem dodat i Rony Plesl. A když řeknete Rony Plesl, musíte k tomu nejnověji dodal ještě další jméno − Rückl. Právě o něm je řeč.

Malá zapomenutá sklárna v Nižboru, jejíž příběh se stal předobrazem pro televizní seriál Synové a dcery Jakuba skláře, dostala novou šanci díky dvěma mužům. Tím prvním je podnikatel Martin Wichterle, jenž skomírající podnik koupil a investoval do něj desítky milionů korun. Tím druhým pak Plesl, kterého si vnuk vynálezce kontaktních čoček vybral jako nového kreativního ředitele. Dostal za úkol udělat z českého broušeného křišťálu, jenž se tolik líbí turistům z Východu a Češi se za něj tiše stydí, opět sexy záležitost.