Chlapa dělá schopnost čelit každé situaci, trošku páchnout a samozřejmě humor, umění rozdělat oheň a vypít pivo na ex.

Jakub Kohák (37), oceňovaný režisér reklam a videoklipů, příležitostný herec (např. seriál Okresní přebor) a vášnivý fotbalista. Oblek, 33 700 Kč; košile, 2600 Kč, obojí Canali, prodává Report's; kravata, Report's, info o ceně v obchodě; hodinky, Louis Vuitton, 150 000 Kč; pásek, 5080 Kč, klobouk, 6400 Kč, vše Ermenegildo Zegna; boty, Corneliani, 16 000 Kč.


Co dělá chlapa chlapem? To nechávám na nich. Já jsem chlap nedokonalý se zalíbením v nedokonalých lidech i věcech.

Josef Achrer (29), malíř, člen malířské skupiny Obr., žák Michaela Rittsteina, letos získal Cenu kritiků pro mladé výtvarníky. Oblek, Dior, Simple Carollinum Concept Store, 43 700 Kč; košile, Paul Smith, Obsession, 5220 kč; kravata, Dolce&Gabbana, 2050 Kč; ponožky, Zara, 199 Kč; boty, Louis Vuitton, 16 800 Kč.


Chlap musí mít vlastní názor a stát za ním, i když se to nevyplatí.

Karel Janeček (39), finančník a miliardář, majitel společnosti RSJ algorithmic trading, jednoho z největších obchodníků na burze v Chicagu a Londýně. Angažuje se v Nadačním fondu pro boj proti korupci. Košile, 8000 Kč, sako, 51 000 Kč, obojí Brioni; kalhoty, pietro filipi, 2990 Kč; pásek, Tommy Hilfiger, Van Graaf, 1499 Kč;
hodinky, Audemars Piguet, 34 500 eur; kapesník, Herms, 2700 Kč.


Chlapa povětšinou dělá chlapem jeho výjimečná žena...

Vít Máslo (48), architekt, jeho studio CMC Architects stojí například za projekty Holešovický pivovar nebo Korunní dvůr. Oblek, Dolce & Gabbana, 24 680 Kč; košile, Brioni, 8000 Kč; kravata, pietro filipi, 1190 Kč; hodinky, Omega, Carollinum, 101 400 Kč; pásek, Louis Vuitton, 11 100 Kč.


Chlap? Opora pro blízké. Čestné chování. Nějaký ten chlapský koníček. A ješitnost.

Martin Šonka (33), profesionální akrobatický pilot, vicemistr světa ve freestyle, který létá prestižní světové závody série Red Bull Air Race. Košile, Hugo Boss, Van Graaf, 2199 Kč; sako, Tommy Hilfiger, Van Graaf, 10 990 Kč; kapesník, Ermenegildo Zegna, 1980 Kč.


Chlap se stává chlapem, když má svoji vizi a cestu. Není to ovšem cesta osobní ani egoistická.

Tom Rychetský (33), tanečník baletu Národního divadla v Praze a duše skupiny moderního tance Dekkadancers.
Košile, Corneliani, 2490 Kč; Dior, Simple Carollinum Concept Store, 40 700 Kč; kalhoty, pietro filipi, 3490 Kč; hodinky, Rolex, Carollinum, 222 200 Kč.


Chlap si musí přiznat ten skrytej kousek ženy v sobě. Jinak je to malej kluk, puberťák nebo karikatura.

Robert Peňažka (39), značkový stratég a reklamní guru. Bývalý ředitel Leo Burnett a spolumajitel agentury Kaspen se nyní věnuje svému studiu Yinachi a projektu Kašpárek v rohlíku. Košile, Pink; manžetové knoflíčky, Paul Smith; kravata, Etro; sako, Jay Coleman, Report's; kalhoty, D&G; hodinky, Bell & Ross; kapesníček, The Kooples; brýle, Alain Mikli, Žilka Optik Studio; vše vlastní.


Foto: Matúš Tóth

Art director: Petr Puch

Styling: Lucie Tomišková

Asistent fotografa: Daniel Harvan, Make-up, vlasy: Adriana Bartošová, Produkce: Eliška Horká, Tereza Horáková