Na začátku to s elektromobily a jejich nulovými emisemi sice vypadalo velmi jednoduše, postupem času vyšlo najevo, že to s jejich aktuální ekologičností nebude až tak žhavé. Lokální nulové emise jim nikdo upírat nehodlá, ale elektřina, kterou spotřebovávají, má bohužel prozatím původ z velké části v uhelných elektrárnách. Stejně tak jejich hmotnost je pro elektromobily do značné míry limitující. Kompaktní elektromotory jsou dopovány elektřinou z akumulátorů, které jsou zatím dost těžké, velmi drahé a ani získávání surovin na jejich výrobu neprobíhá ve většině případů zrovna ekologicky. Když už se konstruktérům podaří dostat správný akumulátor do auta, vyhráno ještě nemají. Přestože výrobci běžně deklarují dojezd na jedno nabití 200, 300 a více kilometrů, realita je většinou jiná. Akumulátory jsou citlivé na teplotní výkyvy a dojezd samozřejmě velmi ovlivňuje i styl jízdy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.