Na začátku to s elektromobily a jejich nulovými emisemi sice vypadalo velmi jednoduše, postupem času vyšlo najevo, že to s jejich aktuální ekologičností nebude až tak žhavé. Lokální nulové emise jim nikdo upírat nehodlá, ale elektřina, kterou spotřebovávají, má bohužel prozatím původ z velké části v uhelných elektrárnách. Stejně tak jejich hmotnost je pro elektromobily do značné míry limitující. Kompaktní elektromotory jsou dopovány elektřinou z akumulátorů, které jsou zatím dost těžké, velmi drahé a ani získávání surovin na jejich výrobu neprobíhá ve většině případů zrovna ekologicky. Když už se konstruktérům podaří dostat správný akumulátor do auta, vyhráno ještě nemají. Přestože výrobci běžně deklarují dojezd na jedno nabití 200, 300 a více kilometrů, realita je většinou jiná. Akumulátory jsou citlivé na teplotní výkyvy a dojezd samozřejmě velmi ovlivňuje i styl jízdy.