Ještě v osmdesátých letech vyrábělo 1800 zaměstnanců Jawy ročně přes sto tisíc motorek. Dnešní roční produkce se počítá na stovky kusů, z nichž převážná část míří na nenáročné trhy zemí, kde si nedělají hlavu s emisními limity. Ke klíčovým obchodním partnerům patří Kuba. Jak se před pár lety v posmutnělé nadsázce vyjádřil ředitel Jawy František Hruška: "Za Fidela Castra tu pálíme každý večer svíčky."

Tu starou dobrou Jawu drží při životě jen jednotliví entuziasté, ať už přežívající v samotné týnecké fabrice, nebo kupci s nezdolným smyslem pro patriotismus a nostalgii. A právě sílící zájem o retro stál za nápadem pokusit se o zmrtvýchvstání Jawy Californian.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.