Svou první klasickou Tatru si Pavel Kasík pořídil už v patnácti. Byl to model T87, který se díky dvojici Hanzelka a Zikmund stal cestovatelskou ikonou. Jistou dobu měl v garáži dokonce i necelé dva tucty cenných kousků, za které by se nemuselo stydět ani kopřivnické muzeum. Po letech intenzivní práce teď stojí na zahradě svého domu a pohledem pyšného otce laská chloubu své sbírky, kterou si teprve nedávno konečně přivezl domů. S neutuchajícím nadšením nám ukazuje smělé křivky proudnicové karoserie, zcela unikátní řešení podvozku, nejrůznější ryze funkcionalistické detaily, atypický motor a neopomíjí přitom ani speciální lak v rafinovaném odstínu britské zelené, jenž v šeru působí efektem černé. Nikdy nepočítal s tím, že v případě této sedmasedmdesátky se její rekonstrukce stane "zábavou" na dvě desetiletí. Ovšem právě díky tomuto běhu na dlouhou trať vznikl automobil s potenciálem stát se ozdobou prestižních světových přehlídek old timerů v Pebble Beach či italské Concorso d'Eleganza.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se