Snad nejčastější představou o autech budoucnosti je ta, že se budou řídit sama. Řidič si tak snadno během cesty do práce vypije kafíčko a přečte noviny. Systémy takzvaného autonomního řízení vyvíjí proto nezávisle hned několik automobilek. Průkopníky jsou Volvo a Mercedes-Benz. Švédská automobilka pracuje na projektu takzvaného silničního vlaku SARTRE. Funguje na principu vůdčího vozidla, které řídí člověk. Za něj se mohou virtuálně připojit jiná auta a podle něj pak automaticky korigovat směr nebo rychlost. Řidič si může dát pauzu. Systém by měl fungovat v budoucnu na dálnicích a Volvo jej už má prakticky hotový. Jediným výraznějším problémem tak zůstává legislativa.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.