Zahraniční média označují COS za tichého rebela velkoměstských nákupních tříd. Podle mnohých se této londýnské oděvní značce v posledních letech podařilo představit zcela nový koncept mainstreamové módy. A tak trochu v tom má prsty i Česká republika. Oblečení z dílen COS − což je akronym pro "Collection Of Style" − má být stejně nadčasové a jednoduché jako brněnská vila Tugendhat. Alespoň to v rozhovoru tvrdí Martin Andersson, který dohlíží na pánské kolekce značky: "Mies van der Rohe ji navrhl koncem 20. let, a přesto byste kolem jen stěží hledali modernější stavbu." Do Prahy 39letý kreativní ředitel zavítal při příležitosti otevření první vlajkové prodejny značky v Česku. Hluboko ponořen do sedačky od hvězdného dánského návrháře Finna Juhla nám pak prozradil, za co obdivuje Helmuta Langa, jak se móda mění v textilní esperanto a proč velkým oděvním návrhářům možná již brzy odzvoní.

Nejdřív ze všeho mi musíte prozradit, co se to poslední dobou děje s návrháři. Raf Simons, Alber Elbaz, Stefano Pilati − všichni opouštějí velké módní domy, jako by je čekala tisíciletá povodeň. To už snad móda není zábavná?

Já si myslím, že je velmi zábavná. V módě přece k takovýmto rošádám dochází neustále. Podle mého názoru se jedná o běžnou výměnu stráží a je pouhou náhodou, že se to všechno sešlo v rozmezí několika málo měsíců. Já vím, že se poslední dobou hodně diskutuje o neudržitelném tempu našeho byznysu. Osobně to ale potvrdit nemohu. Posledních více než sedm let pracuji pro COS a my fungujeme trochu jinak, organičtěji. Máme svou vlastní rychlost.