Nekonečné čekání ve frontách je univerzálně nejméně oblíbenou činností v civilizovaném světě − hned za vstáváním za tmy a placením daní. Člověk jím prý za celý život stráví v souhrnu jeden až dva roky. A přešlapování u odbavovacích přepážek na letišti může u leckoho dát dohromady celé týdny.

S novou službou, kterou nedávno zavedl německý výrobce zavazadel Rimowa, by se doba strávená v odletové hale mohla rovnat několika málo minutám. Kufr s typicky drážkovanou karoserií, okoukanou od letounu Junkers F-13, prošel zásadním vylepšením. Některé modely Rimowy teď umějí komunikovat s mobilními telefony, s jejichž pomocí si zavazadlo odbavíte doma před cestou. Služba klade na technologické dovednosti uživatele asi takové nároky jako nákup u samoobslužné pokladny v supermarketu. Stačí tlačítkem uvnitř kufru aktivovat Bluetooth, odbavit se přes mobilní aplikaci a jedním klikem přidat zavazadlo. To má u držadla zabudovaný displej, na němž se zobrazí elektronická verze klasické papírové nálepky se zelenými okraji. Na letišti pak můžete probruslit kolem cestujících ve frontě a poslat kufr rovnou na odbavovací pás.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.