Nekonečné čekání ve frontách je univerzálně nejméně oblíbenou činností v civilizovaném světě − hned za vstáváním za tmy a placením daní. Člověk jím prý za celý život stráví v souhrnu jeden až dva roky. A přešlapování u odbavovacích přepážek na letišti může u leckoho dát dohromady celé týdny.

S novou službou, kterou nedávno zavedl německý výrobce zavazadel Rimowa, by se doba strávená v odletové hale mohla rovnat několika málo minutám. Kufr s typicky drážkovanou karoserií, okoukanou od letounu Junkers F-13, prošel zásadním vylepšením. Některé modely Rimowy teď umějí komunikovat s mobilními telefony, s jejichž pomocí si zavazadlo odbavíte doma před cestou. Služba klade na technologické dovednosti uživatele asi takové nároky jako nákup u samoobslužné pokladny v supermarketu. Stačí tlačítkem uvnitř kufru aktivovat Bluetooth, odbavit se přes mobilní aplikaci a jedním klikem přidat zavazadlo. To má u držadla zabudovaný displej, na němž se zobrazí elektronická verze klasické papírové nálepky se zelenými okraji. Na letišti pak můžete probruslit kolem cestujících ve frontě a poslat kufr rovnou na odbavovací pás.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.