Na koloniální výstavě v Lyonu v roce 1894 si bratři Édouard a André Michelinovi všimli v expozici konkurenční firmy Universal reklamní figuríny sestavené z pneumatik. Édouarda napadlo, že by nějak podobně mohl vypadat maskot jejich firmy. O čtyři roky později se André setkal s francouzským karikaturistou O'Galopem a dohodl se s ním, že maskota nakreslí. O'Galop tehdy stvořil tlouštíka držícího v ruce obrovskou sklenici piva − byla to reklama jednoho mnichovského pivovaru. Na plakátu byl nápis Nunc est Bibendum − což byl citát z Horacia (kniha I, óda XXXVII, řádek 1) znamenající "Je čas se napít". Mnichovský pivovar však kresbu nepřijal, a tak mohl O'Galop překreslit figuru do podoby, kterou mu navrhl André Michelin. A slogan na plakátu ponechat.

V roce 1898 tedy spatřil poprvé světlo světa plakát, na kterém tlouštík sestavený z pneumatik připíjí sklenicí vína. Po stranách má hubené konkurenty. Reklama měla poukázat na to, že s pneumatikami Michelin nehrozí na silnicích žádné nebezpečí. Text pod obrázkem byl tento: 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.