Na koloniální výstavě v Lyonu v roce 1894 si bratři Édouard a André Michelinovi všimli v expozici konkurenční firmy Universal reklamní figuríny sestavené z pneumatik. Édouarda napadlo, že by nějak podobně mohl vypadat maskot jejich firmy. O čtyři roky později se André setkal s francouzským karikaturistou O'Galopem a dohodl se s ním, že maskota nakreslí. O'Galop tehdy stvořil tlouštíka držícího v ruce obrovskou sklenici piva − byla to reklama jednoho mnichovského pivovaru. Na plakátu byl nápis Nunc est Bibendum − což byl citát z Horacia (kniha I, óda XXXVII, řádek 1) znamenající "Je čas se napít". Mnichovský pivovar však kresbu nepřijal, a tak mohl O'Galop překreslit figuru do podoby, kterou mu navrhl André Michelin. A slogan na plakátu ponechat.

V roce 1898 tedy spatřil poprvé světlo světa plakát, na kterém tlouštík sestavený z pneumatik připíjí sklenicí vína. Po stranách má hubené konkurenty. Reklama měla poukázat na to, že s pneumatikami Michelin nehrozí na silnicích žádné nebezpečí. Text pod obrázkem byl tento: 

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.