Fontána di Trevi je místo, ke kterému po stovky let chodí lidé z celého světa zašeptat svá přání a vhodit minci pro štěstí. Velký barokní zázrak uprostřed hlučné italské metropole jako by chtěl na začátku července vynahradit všem snílkům jejich nevyslyšené prosby. Právě tuto římskou dominantu si vybral italský módní dům Fendi coby originální kulisy pro přehlídku, kterou nadělil sobě a svým příznivcům ke svým 90. narozeninám. Jednalo se o "fashion show" v pravém smyslu slova. Modelky vycházely po úzkém průhledném mole umístěném na hladině fontány přímo z útrob stavby. V mihotavém světle odrážejícím se od vodní hladiny vypadaly jako přízračné mořské víly oděné, pravda trochu netradičně, do jemných kožešin a kůže. Spektákl dojal i samotného Karla Lagerfelda, který je již přes padesát let kreativním ředitelem značky a který umění zpracování kožešin povýšil na "haute fourrure" − vysoké kožešnictví. "Ani v tom nejdivočejším snu jsem si nic takového nedokázal představit. Udělat přehlídku na mostě přes nejslavnější fontánu na světě? Jestli tohle není pohádka, pak už nevím," řekl po přehlídce novinářům.

Lagerfeld se při tvorbě kolekce inspiroval ilustracemi z dětských pohádkových knížek od dánského malíře Kaye Nielsena. Křehkou krásu obrázků plných čarokrásných princezen a přízračných bytostí Lagerfeld proměnil v lehoučké kabáty připomínající kožešinové mozaiky zachycující pohádkové výjevy a bohatě vyšívané róby zdobené organzou. Lemy šatů připomínaly něžné okvětní plátky vytvořené z norkové kožešiny a jemná jehnětina se nesla jako ještě jemnější krajka. Modely jako dělané do šatníků zádumčivých hrdinek od Hanse Christiana Andersena, které s největší pravděpodobností skončí v šatnících "princezen" z Dálného východu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se