V zasedačce jim visí obraz znázorňující kšiltovku a tenisku, jeden mě vítá v tričku s Darth Vaderem, se druhým se můžete desítky minut bavit o kšiltovkách. Projekt Snapbacks má ke konzervativnímu pojetí pánské módy dost daleko, ale do našeho výběru rozhodně patří.

Sportovní móda a s ní i retro kšiltovky s rovným kšiltem, tedy snapbacks, už dávno nejsou výsadou rozjívených teenagerů (šéfredaktor tohoto magazínu budiž příkladem). Společnost, kterou založil Petr Gürth, když kývl na nápad Roberta Glose, že by bylo fajn prodávat kšiltovky na internetu, je největším prodejcem těchto doplňků v Česku a na Slovensku.

První snapbacks začali prodávat na konci roku 2011, před dvěma roky otevřeli společně se spřáteleným slovenským e-shopem společný concept store Senovážná 6.

Zatímco na Robertovi je vidět, že streetovou módou žije, jeho šéf má k módě podstatně odtažitější přístup. Trochu ho omlouvá fakt, že v Česku streetwearová a kšiltovková mánie propukla teprve nedávno, společně s nástupem sociálních sítí, oba v ní ale vycítili potenciál na úspěšný byznys.

Dnes mají obrat v desítkách milionů korun a prodávají desítky tisíc kšiltovek. "Špičkou je asi značka Mitchell & Ness, která začala v roce 1904 vyrábět sportovní vybavení. Jako jedni z mála stále dělají kšiltovky z vlny a jejich věci většinou nesou loga amerických sportovních týmů," vysvětluje Robert.