Zatímco v Česku byznysmeni začínají jeden po druhém propadat kouzlu vlastnictví soukromých tryskáčů, v Německu už vědí, že tím největším zážitkem není si letadlo koupit, nýbrž vlastní postavit. Zaručeně to ví Dieter Morszeck, generální ředitel a prezident známého kolínského výrobce cestovních zavazadel Rimowa. Nadšený amatérský pilot Morszeck se v roce 2009 rozhodl vdechnout nový život vůbec prvnímu celokovovému dopravnímu letadlu Junkers F-13, které premiérově vzlétlo před téměř sto lety.

V polovině září 2016 to pak vypadalo, že poslední dvě minuty budou ty nejdelší v této sedmileté odyseji. Otevřený kokpit dokonalé repliky obsadil zkušební pilot Oliver Bachmann společně s Morszeckem, který je v pilotování letadel téměř stejně zkušený jako v řízení velkých firem, ale přesto musel tentokrát přiznat, že je i on trochu nervózní. "Startbahn 29 Gras, you are cleared for take off," zaznělo nakonec z kontrolní věže letiště ve švýcarském Dübendorfu. A "matka všech dopravních letadel", jak znalci Junkersu F-13 také nostalgicky přezdívají, byla po téměř 65 letech opět Ready for Departure.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.