Zatímco v Česku byznysmeni začínají jeden po druhém propadat kouzlu vlastnictví soukromých tryskáčů, v Německu už vědí, že tím největším zážitkem není si letadlo koupit, nýbrž vlastní postavit. Zaručeně to ví Dieter Morszeck, generální ředitel a prezident známého kolínského výrobce cestovních zavazadel Rimowa. Nadšený amatérský pilot Morszeck se v roce 2009 rozhodl vdechnout nový život vůbec prvnímu celokovovému dopravnímu letadlu Junkers F-13, které premiérově vzlétlo před téměř sto lety.

V polovině září 2016 to pak vypadalo, že poslední dvě minuty budou ty nejdelší v této sedmileté odyseji. Otevřený kokpit dokonalé repliky obsadil zkušební pilot Oliver Bachmann společně s Morszeckem, který je v pilotování letadel téměř stejně zkušený jako v řízení velkých firem, ale přesto musel tentokrát přiznat, že je i on trochu nervózní. "Startbahn 29 Gras, you are cleared for take off," zaznělo nakonec z kontrolní věže letiště ve švýcarském Dübendorfu. A "matka všech dopravních letadel", jak znalci Junkersu F-13 také nostalgicky přezdívají, byla po téměř 65 letech opět Ready for Departure.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se