Psal se 19. říjen 2008, vrcholila světová finanční krize. Šéfové "velké trojky" amerického automobilového průmyslu (General Motors, Ford a Chrysler) požadovali po americké vládě dotaci 25 miliard dolarů, která měla celé odvětví zachránit od hrozícího krachu. Na schůzku s politiky do Washingtonu ovšem Rick Wagoner z GM, Alan Mulally z Fordu a Robert Nardelli reprezentující Chrysler přiletěli soukromými firemními tryskáči. Média měla o čem psát a institut soukromého létání − private jet − dostal na frak. Firmy i jednotlivci se hromadně zbavovali svých létajících hradů na míru.

O osm let později, když se globální ekonomika vymanila z recese, je situace jiná. Přesto ti, kteří si kupují soukromá letadla za částky v přepočtu i za několik miliard korun, dnes mnohem více zvažují, jak takový nákup ospravedlnit. A často se snaží letadla − vedle vlastní prestiže a pohodlí − využít tak, aby si na sebe sama vydělala. Platí to i pro Česko.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.