Všechno začalo v roce 2005, kdy si koupil první Porsche 911. "Na 911 je něco magického, jako spousta mladých mužů jsem ji vždycky chtěl," říká Zdeněk Kašpar a otevírá vrata od pronajaté Garage Belmondo v areálu Branického pivovaru. Jeho "prvotina" je poslední vzduchem chlazený model a také poslední verze, kterou stuttgartská automobilka vyráběla v podstatě ručně. "Prostě poslední pravá 911," usmívá se, když kolem stříbrné Carrery 4S z roku 1996 procházíme.

Jsme tu ale kvůli jiné "krasavici". Má v názvu číslo 928, vyráběla se od roku 1977 do roku 1995 a její původní design má z velké části na svědomí konstruktér a designér českého původu Jiří Kuhnert. "Puristický tvar měla jen první dva roky, potom začali přidávat přední spoiler, zadní spoiler, lišty na boku. Tahle je z prvního roku výroby a má výrobní číslo 00402, což je relativně vzácné a sběratelsky ceněné. Mám ji asi čtyři měsíce a hodně mě potěšilo, když jsme zjistili, že lak je z větší části původní," říká Kašpar. "A ta barva je prostě úchylná. Tenhle odstín se jmenuje kašmírová béžová a jsou to klasické sedmdesátky."

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.