Který malý kluk by o ní nesnil nebo minimálně neznal "devětsetjedenáctku"… Legendární model Porsche, který měl na začátku 70. let minulého století na kahánku. Prodeje čistě sportovní kategorie automobilů se propadaly a jen málokdo z vedení automobilky počítal s tím, že by se výroba této řady mohla dožít déle než dalšího desetiletí. Situaci vystihují slova někdejšího finančního ředitele Porsche Heinze Branitzkiho z roku 1977: "Časy starých anglických sporťáků se změnily. Koncept sportovních automobilů se změnil. Dnes nestačí být sportovní, stejně důležitý je komfort." A nejen ten.

Náhrada za legendu

Vývoj v 70. letech určoval americký trh, pro Porsche naprosto klíčový. A na něm dominoval požadavek bezpečnosti. "Ten mimo jiné ztělesňoval automobil s velkoobjemovým, kapalinou chlazeným motorem vpředu a automatickou převodovkou, tedy přesný opak toho, co mohli ve Stuttgartu nabídnout," říká vedoucí oddělení průmyslového designu Národního technického muzea Jiří Hulák. Zdálo se, že pokud Porsche nevyvine automobil podle představ Američanů, neprodá v USA jediný vůz.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.