Když půjdete po londýnské New Bond Street a zahlédnete nápis ve slovenštině, nedivte se a hlavně se neděste. Opravdu jste toho v trendy barech nejluxusnější čtvrti Mayfair nevypili přes míru. Největší výkladní skříň obchodního domu Fenwick se proměnila ve veřejnou plovárnu tak, jak si je pamatujeme z dob socialismu. Strohé bílé a modré kachličky, dřevěná lavička, starý věšák. Na skokanských můstcích stojí figuríny v asymetrických černých šatech, černobílé sukni a červenobílém topu a nad nimi rudý nápis Zákaz skákať!

Celá scenérie odkazuje na letní kampaň, kterou nafotila slovenská fotografka Mária Švarbová pro značku Nehera. O té se v posledním roce hodně mluví, zejména na mezinárodní módní scéně. Modely, které navrhuje francouzský designér Samuel Drira a nosí elegantní dámy jako Francouzky Marion Cottilardová a Isabelle Huppertová, se objevují na stránkách Vogue, Dazed, W i v pochvalných recenzích americké módní kritičky Cathy Horynové. Anglický obchodní dům Fenwick momentálně hostí první britský pop-up slovenské značky, jejíž historie sahá až do 30. let minulého století.

Jan Nehera ji založil s jasným cílem − nabídnout vysoce kvalitní, stylové a zároveň praktické oblečení. Svého času jste si Neheru mohli koupit ve více než 130 obchodech po celé Evropě a také ve Spojených státech i na africkém kontinentu. Na někdejší proslulost začala bratislavská značka navazovat před třemi lety. Už po roce své obnovené činnosti se dostala na pařížský fashion week a od té doby se její sláva šíří rychlostí blesku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.