Telefony Vertu jsou ve světě mobilních technologií tím, čím je Rolls-Royce mezi automobilkami. Ručně vyráběné telefony, které vznikají v malé továrně v anglickém městečku Church Crookham, se poprvé objevily v roce 2003. Luxusními materiály, nonstop concierge servisem a astronomickými cenami v řádech statisíců korun si získaly tisíce příznivců i odpůrců. Jedni je obdivovali jako dokonalé technologické společníky, druzí jako přehnaný status symbol.
Novinka Vertu nese název Constellation. Jedná se zároveň o první dual sim telefon britského výrobce. Hliníkové pouzdro doplňuje kůže v malinové, skořicově hnědé či petrolejově modré barvě. Dotykový smartphone se může pochlubit 5,5 palcovým dotykovým AMOLED displejem, fotoaparátem s rozlišením 12 megapixelů a displejem chráněným 140 karátovým safírovým sklem. Tradiční funkcí je asistenční služba Vertu Concierge, kterou můžete využít k rezervaci letenek, hotelů, restaurací či pro nákupy. Cena telefonu je 112 750 Kč, což z něj činí nejdostupnější model značky. V nabídce je rovněž i zaktualizovaná verze ikonického tlačítkového modelu Signature, jehož cena začíná na 360 000 korun.
Na českém trhu značku od roku 2008 zastupovala společnost John Grove & Partners podnikatele Vladana Hájka. Později ji od něj přebrala společnost Luxury Brand Management. Ta ale v roce 2016 značku ze svého portfolia vyčlenila. "Kamenem úrazu byl přesun do nových, větších, ale podstatně nákladnějších prostor," myslí si Hájek, který podle svých slov částečně z nostalgie značku do Česka nyní opět přivedl.
Místo klasického butiku na Pařížské ale otevřel diskrétní klientské centrum v přilehlé Široké ulici. "Chtěli jsme, aby naši klienti měli naprosté soukromí podobně jako, když jdou do své privátní banky," dodává Hájek. Novinkou je i možnost pořídit si luxusní telefony na splátky. "Telefon Vertu si můžete pořídit již od 4000 korun měsíčně. Záleží na modelu a plánované době používání. Klienti tak nemusí platit celý telefon ihned, ale postupně, samozřejmě bez navýšení," říká Hájek. Luxus na splátky podle něj dává smysl. "Je to podobné jako s autem. Jenže zatímco v autě strávíte 1,5 hodiny denně, mobil máte u sebe neustále," uzavírá.