On je Francouz, ona pochází z Rumunska. On vystudoval neurochirurgii, ona pracovala v marketingu kosmetických značek. Potkali se na večírku na střeše jednoho pařížského domu a byla z toho láska jako hrom. A taky uznávaná nezávislá značka parfémů, kterou pojmenovali po sobě – Jul et Mad. 

Julien Blanchard a Madalina Stoïca-Blanchard navštívili Česko při příležitosti uvedení svých tří novinek inspirovaných slavnými uměleckými díly. Své první parfémy uvedli na trh teprve v roce 2012, ale za krátkou dobu stihli vyrůst v uznávaného člena světa niche parfémů. "Chtěli jsme dělat vůně, které by ctily klasické francouzské umění tvotby parfémů," řekla Madalina při představení novinek v pražském hotelu Emblem. 

Na počátku jejich značky stál jejich vlastní romantický zážitek. "Když jsme o našem seznámení vyprávěli přátelům, říkali, že bychom o tom měli napsat knihu. My jsme ale nechtěli náš příběh vyprávět slovy, ale parfémy," dodala. Své setkání a následné důležité momenty v jejich společném životě tak promítli přímo do vůní. Jejich první setkání inspirovalo parfém pojmenovaný Terrasse à St. Germain, jejich svatbu pak parfém jménem Aqua Sextius.

Jejich tři nejnovější kreace jsou úkrokem směrem k umění. Květinová Bella Donna si vzala inspiraci z portrétu La Belle Ferronnière od Leonarda da Vinciho. Rodinova socha milenců Fugit Amor se pak stala předobrazem pro stejnomenný parfém, který si hraje s kontrasty chladných a hřejivých tonů. Trojici pak doplňuje vrstevnatý Mon Seul Desir, jemuž za vzor posloužil gobelín Dáma a jednorožec. 

Značka Jul et Mad své parfémy vyrábí za využití vzácných přírodních esencí a ve vysoké koncentraci extrait de parfum. Záležet si dává i na balení svých vůní – jejich novinky jsou k dostání i v luxusním sběratelském balení v lakované kazetě s pozlaceným flakonem a jedním cestovatelským flakonem pokrytým krystaly. V České republice parfémy francouzské značky Jul et Mad nabízí parfumerie VaVaVoom.

Julien et Madalina