Demografickou skupinu, narozenou v rozmezí poloviny osmdesátých až do začátku nultých let, teď chce oslovit každý jen trochu rozumný marketér. Moc dobře totiž chápe, že se jedná o nejvíc progresivní segment zákazníků, který určuje trendy i spotřební chování.

Takzvaná Generace Y je svobodomyslná, individualistická a hlavně spjatá s digitálními technologiemi. Právě jejich platformy využívají dokonce i tradiční značky jako je Louis Vuitton, Gucci i Hermés, aby k sobě přitáhly lidi, kteří touží po odlišné podobě luxusu než jejich rodiče.

Mileniálové mu totiž dali úplně jinou podobu. Jejich vysněná dovolená není popíjet šampaňské na jachtě, ale večeřet bio potraviny na designové farmě v divoké přírodě. Chtějí sbírat zážitky, nikoliv hodinky a kabelky za statisíce. Samozřejmě si pořizují prémiové zboží, ale jde jim především o prožitek z nákupů. Jejich vzorem už nejsou známí herci, zpěváci či modelky, ale osobnosti z Instagramu, ke kterým se módní značky chovají jako k celebritám. Dávají jim oblečení a doplňky, berou je do zákulisí svých přehlídek, případně společně uvádí novou kolekci.

Stále víc se mluví o termínu "love brand". Znamená to, že mladí zákazníci chtějí milovat svou značku a prožívat s ní jakýsi milostný příběh. Příklad může být značka Burberry, u které si třeba mladý student pořídí nejprve parfém, a poté, co se stane úspěšným profesionálem, pokračuje k šále s kostkou i k pověstnému trenchcoatu.

Kdo by si stále myslel, že Louis Vuitton oslovuje pouze dámy, které se chtějí promenovat s kabelkou s monogramem, by se šeredně mýlil. Kreativní ředitel Nicolas Ghesqiuére se intenzivně snaží být co nejotevřenější vůči digitální generaci. V první řadě na přehlídkách značky sedí její oblíbenci Jayden Smith a Cara Delevigne, a zlatá mládež z celého světa si pořizuje doplňky vzniklé ze spolupráce se streetwearovou značkou Supreme.

Louis Vuitton x Supreme

Gucci zase používá na svém Instagramu vtipné obrázky, které vybízejí ke sdílení, což je přesně styl komunikace, kterému mileniálové dávají přednost. 

Gucci

Hugo Boss zase do své poslední kampaně neobsadil žádné ztepilé modely v oblecích, ale třeba transgender modelku Hari Nef. Mileniálové jsou totiž proslulí svou liberálností. O sexuální orientaci nepřemýšlí ve škatulkách, rodina či náboženství nejsou nutností, ale pouze jednou z mnoha voleb, kterou mají k dispozici.

Hugo Boss

Luxusní značky, které chtějí zaujmout mileniály, dnes zkrátka musí mít originální, ale zároveň autentický obsah. Nabídnout víc než kvalitu a logo. Díky tomu, že generace Y může sdílet své zážitky online s lidmi po celém světě, jsme nyní svědky podobné transformace módního průmyslu, k jaké došlo například v 70. a 80. letech, když velké módní domy nastolily takový typ komunikace, který jsme znali až doteď.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.