Pokud to vezmeme z čistě etymologického hlediska, pak se jedná o ženské jméno odvozené od latinského slova "lux" neboli světlo. Ve světě módy pak ztělesňuje model kabelky, která je hlavní hvězdou nových kolekcí módního domu Dolce & Gabbana. "Máme štěstí, že jsme Italové. Itálie je plná vjemů, plná historie. Každé město, region a vesnice jsou jiné. Jiné jídlo, jiná architektura, jiný dialekt. Máme moře, hory i jezera," říká o své věčné inspiraci nerozlučné návrhářské duo Domenico Dolce a Stefano Gabbana. Dvojice návrhářů se poprvé setkala v roce 1980 a o pět let později založila vlastní značku. Jejich první přehlídku na milánském týdnu módy odchodily místo profesionálních modelek jejich známé a kamarádky. Již tehdy na sebe upozornili používáním leopardího vzoru téměř na všem a tím, že dokázali dovést představu "sexy italské vdovy" k dokonalosti. Je to z krajky? Zdůrazňuje to ženské křivky? Pak to bude od Dolceho a Gabbany. Jejich styl kombinující vášnivost Sicílie s rozevlátým smyslem pro humor se stal snadno rozpoznatelným, a přesto unikátním. Madonnu vybavili kostýmy na její slavné turné The Girlie Show na začátku 90. let, spolupracovali s AC Milan, značkami Martini i Citroën. A také jsou jedněmi z mála světových designérů, kteří se postavili za novou americkou první dámu Melanii Trumpovou. Se stejným zápalem, s jakým navrhují své kolekce oděvů, přistupují i k doplňkům, které vrstevnaté kolekce doprovází. Až donedávna měly jasnou královnu − elegantní kabelku pojmenovanou Sicily, jež se dočkala bezpočtu variací. Nyní nastupuje nová hvězda Lucia. Jejím poznávacím znamením je kovová přezka připomínající zavírání na luxusních zavazadlech. Na výběr je v několika provedeních, od té největší na běžné nošení až po večerní psaníčka. Pak se už fantazii meze nekladou − můžete ji mít v provedení z hladké či lakované kůže, ale i z luxusní hadí či krokodýlí kůže. Nebyli by to však Dolce s Gabbanou, aby pro novou podzimní kolekci nenavrhli modely pomalované křehkými květy hortenzií či růží a neozdobili kabelky křišťály Swarovski, vzácnými kameny či rockerskými cvočky. Vychází nám z toho jediný závěr: musíte ji mít! Nebo po ní alespoň toužit.