Ze sklárny Bomma do pařížského Palais de Tokyo je to dlouhých 1131 kilometrů. Část cesty musíte urazit po rozmlácené D1, takže se to zdá být ještě dál. Přesto mají tato dvě místa k sobě velmi blízko. Francouzský módní dům Chanel v pařížském paláci na začátku července, jen pár hodin po své přehlídce haute couture, slavnostně představil nový parfém Gabrielle. Hlavní hvězdou večera nebyl ani Pharrell Williams, jenž na večírku dělal dýdžeje, ani tvář značky Kristen Stewartová, ale obrovský křišťálový flakon plný zlatavého parfému. Majstrštyk sklárny Bomma ze Světlé nad Sázavou. Jak tento unikát vzniká?

Když se řekne český křišťál, většina lidí si vybaví bohatě broušené sklo, které se dodnes najde v každé české domácnosti. Image tradičního českého křišťálu se snaží omladit mimo jiné i v Bommě. Nová továrna se postavila v roce 2012 a patří k nejmodernějším v Evropě. Základním materiálem zůstal křišťál, ale jeho podoba se zásadně změnila. Své kolekce tu již navrhovali uznávaní designéři jako Michal Froněk a Jan Němeček ze studia Olgoj Chorchoj − bývalí kreativní ředitelé Bommy −, ale i František Vízner, Maxim Velčovský, Rony Plesl či Arik Levy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se