Ze sklárny Bomma do pařížského Palais de Tokyo je to dlouhých 1131 kilometrů. Část cesty musíte urazit po rozmlácené D1, takže se to zdá být ještě dál. Přesto mají tato dvě místa k sobě velmi blízko. Francouzský módní dům Chanel v pařížském paláci na začátku července, jen pár hodin po své přehlídce haute couture, slavnostně představil nový parfém Gabrielle. Hlavní hvězdou večera nebyl ani Pharrell Williams, jenž na večírku dělal dýdžeje, ani tvář značky Kristen Stewartová, ale obrovský křišťálový flakon plný zlatavého parfému. Majstrštyk sklárny Bomma ze Světlé nad Sázavou. Jak tento unikát vzniká?

Když se řekne český křišťál, většina lidí si vybaví bohatě broušené sklo, které se dodnes najde v každé české domácnosti. Image tradičního českého křišťálu se snaží omladit mimo jiné i v Bommě. Nová továrna se postavila v roce 2012 a patří k nejmodernějším v Evropě. Základním materiálem zůstal křišťál, ale jeho podoba se zásadně změnila. Své kolekce tu již navrhovali uznávaní designéři jako Michal Froněk a Jan Němeček ze studia Olgoj Chorchoj − bývalí kreativní ředitelé Bommy −, ale i František Vízner, Maxim Velčovský, Rony Plesl či Arik Levy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.