Práce parfumérů má hodně blízko k tomu, jak pracují zlatníci. Pečlivě vybírají ingredience nejvyšší kvality, cestují za nimi po celém světě, dokud nenajdou tu pravou. Jednotlivé složky tvarují k obrazu svému a cíl mají společný − okouzlit. Pro šperkařské domy vůně představují ideální lákadlo pro novou (a mladou) klientelu i cestu, jak si ještě víc hýčkat stávající zákazníky, dát jim ještě něco navíc. Nosit neviditelný klenot se stalo trendem, známkou i utvrzením vlastní výjimečnosti. Bezpochyby nejlépe o tom ví své francouzský Cartier, který má jako jediný z ryze klenotnických domů vlastní in-house parfumérku. Tuto pozici zastává pouhých šest tvůrců vůní na světě. Získat takové výsostné postavení je nejvyšší meta, jíž lze v branži dosáhnout. Mathilde Laurentovou si Cartier náležitě hýčká. Je to právě ona, kdo míchá veškeré vůně nesoucí jeho jméno. Pánská vůně L'Envol de Cartier vzbudila zaslouženou pozornost už loni. Její technologicky propracovaný flakon se stal vyhledávaným artefaktem. Mohlo by se zdát, že uvést na druhou, chladnější polovinu roku odlehčenou verzi není dobrý nápad. V tomto případě to rozhodně neplatí. Laurentová vytvořila toaletní vodu s tak výrazným charakterem, že jí ani zima neubírá nic na osobitosti. Nové verzi L'Envol de Cartier vévodí perfektně vybalancované pižmo následované medovými akordy, jimž citrusy dávají transparentnost a jiskru. Velmi zajímavou ingrediencí je pelyněk. Ten sice neucítíte tak moc jako ostatní složky, nicméně tu hraje nezastupitelnou roli. Lehce štiplavý, sám o sobě naprosto nezaměnitelný, je ve spojení s medem a pižmem příjemně pikantní. Preciznost, s níž Laurentová míchá vůně Cartier, si nezadá s uměním mistrů klenotníků. Jen málokdo umí dát tak protikladné ingredience do absolutní harmonie, jež se vám bude nosit s lehkostí a nenucenou elegancí.