Britská kniha Úvod do základů kavalírství z roku 1921 mluví jasně: "Pouze mohutnost a intenzita snu mohou muže pozdvihnout nad biologickou normu. A je to oddanost tomuto snu, která odlišuje výjimečné jedince, muže schopné hrdinských činů, od bezcílných a průměrných pomatenců všude kolem. O jaký sen se jedná, přitom nehraje roli. Dokud si za ním jdete, aniž byste ohnuli páteř, je úplně jedno, zda sníte o svatosti, královské koruně, lásce, umění, askezi či tělesných požitcích. I žebráka může sen proměnit v boha." Listopadové číslo magazínu PROČ NE?! je v tomto ohledu plné kavalírů.

Naleznete v něm například příběh Dalea Klapmeiera. Muže, jenž tak dlouho snil o létání, až jednoho dne ze stodoly svých rodičů vyhnal krávy a založil v ní se svým bratrem Alanem společnost Cirrus Aircraft. Ta je dnes největším výrobcem pístových letounů na světě. "Když jsem rodičům v 23 letech oznámil své plány, řekli mi, že nic nemám, a tudíž nemám ani co ztratit," vzpomíná Klapmeier v našem rozhovoru.

Co ztratit neměl ani Robert Kyncl, který ve 22 letech odcestoval do Ameriky, aby se tam po Larrym Pageovi a Sergeyi Brinovi stal jedním z nejvýše postavených osob v hierarchii společnosti Google. A z pozice obchodního ředitele YouTube pokračuje v tom, s čím před lety začal jako viceprezident společnosti Netflix − mění způsob, jakým se (ne)díváme na televizi.

To Thomas Huw Rees se s touhou mořeplavce už narodil. Alespoň to tvrdí jeho matka, která do smrti nezapomene na den, kdy si její syn ve dvanácti letech "vypůjčil" závodní plachetnici svých rodičů a přes noc s ní tam a zpět přeplachtil Lamanšský průliv. Dnes se v Libčicích nad Vltavou snaží vdechnout nový život tradičním dřevěným motorovým člunům.

Milí čtenáři, říká se, že opravdu bohatý je ten člověk, který má v sobě více snů, než kolik jich realita dokáže zničit. A tak vám tento měsíc přejeme, abyste nikdy nepřestali snít.

Staňte se naším fanouškem na Facebooku: @procne Podívejte se do zákulisí na našem instagramovém profilu: @procnemagazine