Mezi lidmi, kteří se věnují přestavbám sériových motorek, koluje spousta historek o tom, jak vlastně vzniklo označení "café racer". Všechny prameny se shodují, že se poprvé začalo používat v 50. letech v Anglii. Tam si převážně mladí tuneři upravovali nepříliš výkonné motocykly místních značek tak, aby byly lehčí, jezdily lépe a rychleji. Jejich vzhled přizpůsobovali tehdejším závodním strojům.

Podle jedné z verzí se úpravci motorek scházeli v kavárnách. Název údajně vznikl díky tomu, že se závodilo, kdo přejede rychleji z jedné kavárny do druhé. Lukáš Dlabaja z pražské dílny DK Garage Boss tvrdí, že cílem bylo přejet z jedné kavárny do druhé, než dozněl song z jukeboxu. Podle nás nejpravděpodobnější příběh nabízí spolumajitel motorkářského obchodu a poutního místa pro příznivce café racerů v Praze u bubenského nádraží Jakub Frey. "Ti kluci předělávali stroje svých tatíků. Moc peněz neměli, ale chtěli se odlišit a vypadat jako závodníci. Scházeli se v podnicích, kterým se říkalo "café". Jenže to nebyly kavárny, spíš něco jako malé motoresty nebo stánky u silnic, kde si dáš rychle nějaký burger. A tam si z nich dělali řidiči kamionů legraci, že to jsou houby závodníci, ale jenom ,café racers'."

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.