Nerudova ulice, číslo popisné 13. V průchodu, nad těžkými dveřmi vedoucími do Musea Montanelli, trčí z omítky pár mužských nohou. Jako by úředník z jednoho z přilehlých vládních úřadů prorážel kamennou zeď. "Někteří návštěvníci výstav jsou tak zvědaví, že je nic nezastaví," vtipkuje Dadja Altenburg-Kohl. Pro umění by zdí klidně proletěla, kdyby mohla ohnout fyzikální zákony.

Všem škatulkám se vymyká, ale pokud bychom měli k její osobnosti vybrat jedno slovo, byla by to "vášeň". Málokdo udělal pro české umění tolik jako ona. Založila soukromé muzeum, kde momentálně vystavuje dílo pozapomenuté české umělkyně Ludmily Jandové, financovala opravu foyer Národního divadla i Hynaisovy opony, založila Mecenášský klub ND, podporuje několik divadel, dokonce sama účinkuje na jevišti. Finančně přispěla rovněž k natočení několika filmů − od dokumentu Občan Havel až po snímek o osudu operní zpěvačky Soni Červené s názvem Červená režisérky Olgy Sommerové. Pomáhá i nezávislým českým umělcům. Výčet by mohl pokračovat ještě dlouho.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.