Za osobní luxusní předměty - šperky, módu a další zboží - utratili lidé po celém světě rekordních 6,7 bilionu korun. Celkové útraty za luxusní zboží a zážitky vyrostly v loňském roce na 30,8 bilionu korun, což je o pět procent více než v roce 2016. Vyplývá to ze studie společnosti Bain & Company. 

Výrazný vliv na růst prodejů luxusního zboží a zážitků mají čínští zákazníci. Podle studie se jejich útraty za předešlý rok vzrostly o patnáct procent na sumu 514 miliard korun. Stále častěji přitom movití Číňané sahají po diamantech a luxusních špercích. Touha Číňanů po diamantových špercích by měla růst i v letošním roce, a to dokonce rychleji než v USA, kde se tradičně prodává nejvíce klenotů s diamanty na světě. Podle společného průzkumu těžařské společnosti Alrosa a výzkumné agentury GfK plánuje 86 procent Číňanů, kteří za poslední rok koupili nebo dostali diamantový šperk, pořízení dalšího během nadcházejících dvanácti měsíců. V USA má takové plány jen 59 procent dotázaných.