Proplést se do nově vznikající čtvrti bludištěm chodeb šesti linek metra může být i pro znalého někdy oříškem. Kromě sympatického faktu, že sem ještě nedorazili turisté, je tu silně cítit kouzlo okamžiku, kdy se ze starého, zašlého průmyslového prostředí stává místo nové, vzletné, inspirující.

V okolí vlakových nádraží King's Cross a St. Pancras přitom najdete mnohem víc než jen obchod Harryho Pottera na nástupišti 9 a ¾.

Na přelomu tisíciletí tu bylo pár skladišť, dráha pro motokáry či omšelý hudební klub. Většina území ležela ladem a dařilo se tu prostituci. Přitom kdybychom se vrátili v čase, našli bychom tu rušné železniční překladiště. Křižovatka, kde se setkávaly silnice, řeka i železnice, určovala průmyslový ráz oblasti v polovině 19. století poměrně výrazně. Ze severu Anglie se sem vozilo obilí, brambory i uhlí. To se používalo na výhřev i výrobu svítiplynu. Oblast byla posetá desítkami plynojemů a stovkami kolejí. Pokles významu železniční přepravy a nahrazení uhlí zemním plynem objeveným v Severním moři způsobily v poválečném období postupné skomírání významného dopravního uzlu.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé

Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.