Italské kluby navržené stoupenci hnutí Radical Design, proslulé Studio 54, kde byl častým hostem Andy Warhol, newyorské Palladium od japonského architekta Arata Isozakiho nebo návrhy architektonického studia OMA pro londýnský klub Ministry of Sound. Noční kluby jsou od 60. let epicentry kultury a příležitostí pro architekty a designéry realizovat odvážné vize. Vitra Design Museum tak uspořádalo rozsáhlou výstavu Night Fever. Designing Club Culture 1960 – Today, která je vůbec první výstavou zabývající se klubovou kulturou. 

Výstava, která potrvá v muzeu v německém Weil am Rhein až do 9. září, představuje kluby jako prostory, kde se architektura a interiérový design propojují se zvuky, světly, módou, grafikou a vizuálními efekty a vytvářejí tak ucelené prostředí. Vystavené exponáty zahrnují filmy, staré fotografie, plakáty, letáky, módu i současné fotografie a umělecká díla, jejichž autory jsou Mark Leckey, Chen Wei a Musa N. Nxumalo. Návštěvníci uvidí i širokou škálu artefaktů od nábytku, přes grafický design a architektonické modely po umělecká díla, fotografie a módu.

Výstava začíná šedesátými léty, kdy vznikaly první noční kluby a naskytl se tak prostor pro experimentování s interiérovým designem, novými médii a alternativním životním stylem. Naplno se klubová kultura se rozjela v 70. letech s nástupem diska. Taneční hudba se vyvinula v samostatný žánr a z parketu se stalo podium, na němž ukázkově řádil i John Travolta ve snímku Horečka sobotní noci.

 

V 80. letech nespoutaná Vivienne Westwood často chodila do klubu Kinky Gerlinky Michaela a Gerlinde Costiffových. K pravděpodobně posledním velkým tanečním hnutím, která definovala celou generaci klubů a příznivců raveu, patřily house a techno. Na začátku 90. let se oba tyto styly usídlily zejména v Berlíně. Od přelomu tisíciletí se klubová kultura dále rozvíjí ve spolupráci s velkými světovými značkami a hudebními festivaly.