Do svého deníku si napsal, že Grace Kellyová má hlavu jako tele. Elizabeth Taylorovou sice zachytil jako bohyni, ve skutečnosti ji ale nenáviděl, protože prý byla vulgární a odporně se oblékala. Audrey Hepburnová pro něj zase byla spíš zajímavá než hezká. A neměla by si dělat oční linku podél celého oka, poznamenal. Krása byla pro Cecila Beatona absolutně vším a svůj život obětoval tomu, aby ji tvořil.

Před objektivem mu ochotně pózovaly ty nejvýznamnější osobnosti 20. století: od britské královské rodiny až po Rolling Stones. Jeho estetika i způsob nazírání na sebe sama předběhla svou dobu a pro současné umělce nepřestává být inspirací ani téměř čtyřicet let po jeho smrti.

Annie Leibovitzová, jedna z nejžádanějších portrétních fotografek současnosti, o něm prohlásila, že stále patří k jejím největším vzorům. "Nikdo to neuměl s přirozeným světlem tak jako právě Beaton. Okno nebo jedna lampička − a dokázal zázraky. Žádné složité svícení nebo odrazné desky, vystačil si s málem," svěřila se. Beaton toužil zachytit dokonalou krásu. A kritický byl také sám k sobě. Jeho blízcí přátelé David Hockney a Francis Bacon, malíři, kteří dodnes patří mezi nejvlivnější umělce, namalovali několik jeho portrétů. Žádný z nich se ale nedochoval.

Narcistický fotograf totiž nebyl s výsledkem nikdy spokojen, a proto je požádal, aby díla zničili.