Během závěrečné přehlídky Prague Fashion Weeku kráčel na defilé celý tým, který týden módy připravoval. Jaroslav Gazda měl ale speciální místo. Návrhářky Chatty si ho vzaly mezi sebe a společně celý průvod vedli. Vypadal trochu zděšeně, pozornost příliš nevyhledává.

Mezi návrháři a modelkami se ale těší neobyčejnému respektu. Štíhlý drobný muž se totiž řídí přístupem "jsem tu pro vás, nikoliv vy pro mě". Jaroslav Gazda na pražském týdnu módy pracuje už devátou sezónu. Původně začínal jako garderobiér, nyní je už po šesté manažerem backstage. Díky němu zhruba 170 lidí ví, kde mají být a co musí dělat.

"Do vlaku #MBPFW naskakuju přibližně dva měsíce před akcí, kdy začínám komunikovat s návrháři o jejich záměrech pro plánovanou přehlídku. V přípravách si vystačím s telefonem a laptopem připojeným k internetu," popisuje. Jsou dny, kdy tráví osm hodin s uchem přilepeným ke svému telefonu.

Samotným čtyřem dnům přehlídek předcházejí čtyři dny fittingů a zkoušek choreografií. Akce pro členy backstage tak znamená osm dní intenzivní práce. 

Nejdůležitější je při řízení zákulisí podle Jaroslava Gazdy schopnost zůstávat klidný i v nejvypjatějších chvílích. "Udržet pod kontrolou dynamiku šedesátičlenné skupiny na osmidenní akci je prostě výzva. Základem je, že problém chápete jako produkční okolnost. Když vše dobře odhadnete a dobře se na to připravíte, selhat může spíš lidský faktor. Ale právě na nečekané záležitosti máte díky kvalitní přípravě víc sil a času," vysvětluje.

Co může v "kuchyni" Prague Fashion Weeku způsobit nepříjemný karambol? Třeba srážka s egem. "Snažím se ho do své práce nevkládat. Když spolupracujete s kreativními lidmi, tak dvojnásob platí, že stres a tlak je paralyzuje. Takže si nepomůžete a nic neurychlíte. V situacích, kdy jiní kříčí a kolabují, mně se teprve začíná zrychlovat tep," popisuje Jaroslav Gazda.

Své pověstné dokonalé plánování zvládá díky metodě Get Things Done od Davida Allana. Ta zjednodušeně spočívá v tom, že si pracovní proces rozdělíte do 5 kroků na: 

  1. Sesbírej
  2. Zpracuj
  3. Zorganizuj
  4. Zhodnoť
  5. Udělej

I na tak disciplinované osobnosti má ale práce na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku své následky: ještě dva týdny poté vyvolává jména modelek ze spaní.