Na náhorní plošině v okolí chilského městečka Calama nejsou žádné stromy. Jen ostré skály, které zdobí jinak nekonečné pláně pouště Atacama. Jde o jedno z nejextrémnějších míst na světě, které kombinuje vysokou nadmořskou výšku se smrtícím suchem. Přes den tu je nesnesitelný žár, v noci mrzne. Není divu, že tu NASA testovala své robotické vozítko, které bude jezdit po povrchu Marsu. Zvláštní ale je, že sem přijelo také Audi, aby poprvé představilo svůj nový model Q8. A my jsme se vydali za ním. Stačilo k tomu přežít 30 hodin v letadle.

Testovat auto v nadmořské výšce 4525 metrů nad mořem je výjimečné. Jako by tím Audi chtělo podtrhnout, že jeho novinka také nezapadá do žádné škatulky. Přitom kategorie SUV kupé by k takovým myšlenkám sváděla. Kdyby si designéři chtěli usnadnit práci, vzali by jen karoserii u modelu Q7 (který Q8 propůjčil techniku) a nakreslili by jí splývavou záď ve stylu kupé. To se ale nestalo, Q8 je jiná.

jarvis_5b978f76498ecc37ba5499ea.jpeg
Kokpitu Q8 dominuje sklo a tři obrazovky s vysokým rozlišením.
Foto: Audi

Patrné je to už z jejího vzhledu. Tam, kde by se automobilky spokojily s tváří sjednocenou s ostatními vozy ze své nabídky, je Q8 naprosto odlišné. Nová maska chladiče s výrazným "grilem" je lemovaná ozdobnou lištou, která může mít jinou barvu než zbytek karoserie. Základem jsou výrazné diodové světlomety, připlatit si ale můžete i za laserové, které Audi dává jen několika málo vybraným vozům. Záď auta je pak živoucím odkazem na legendární Audi Quattro z osmdesátých let, které jako první vůz této značky přišlo s pohonem všech kol. Ostrá linka na kufru, snížená výška a rozšířené podběhy pak dělají z tohoto auta dominantu silničního provozu.