Ve světlé místnosti, která slouží jako zasedačka pražské pobočky reklamní agentury Scholz & Friends, září na čestném místě perfektně zrenovovaná Jawa z roku 1946 zvaná pérák. O kousek dál stojí malířský stojan, na němž se hrdě vyjímá obraz souboje závodních vozů na legendárním okruhu Avus z kultovní série Silver Arrows. Na konferenčním stolku zase leží několik původních výtisků časopisu Automobil, který vycházel za první republiky.

Šéf reklamky Tomáš Kopečný svou lásku ke všemu, co má motor, nijak neskrývá. Vždyť mezi auty vyrostl, jeho dědeček byl jedním ze dvou Čechů, kteří se v historii stali komisaři Mezinárodní motocyklové federace. Tatínek zase šéfoval českému ústředí jedné velké zahraniční automobilky, navíc společně s Tomášem vybudoval úctyhodnou sbírku veteránů.

"V reklamě jsem vlastně proto, že jsem se nechtěl věnovat profesionálně autům jako něčí syn. Nechal jsem si to jako krásného koníčka, sbírám a opravuji veterány a v Rakousku jezdím veteránské rallye," vysvětluje Kopečný, který k rodinné vášni přispěl po svém. Před čtyřmi lety oživil legendární značku Engelmüller, která za první republiky patřila ke světové špičce ve výrobě kožených řidičských rukavic a dalšího vybavení pro motoristy.

"Při rešerších pro jednoho našeho klienta jsem si procházel staré automobilové magazíny a narazil tam na inzerát firmy Engelmüller. Vzpomněl jsem si, jak mi děda kdysi vyprávěl o jejich obchodech, které mívaly ve výlohách funkční modely aut, jež děda chodil obdivovat. Engelmüller byl takový Nike té doby," popisuje. Začal se zajímat o osud značky a zjistil, že je možné ochrannou známku znovu registrovat. A možná i trochu impulzivně se ji rozhodl oživit. "Kdybych tušil, jak je výroba rukavic složitá, nikdy bych se do ní nepustil," říká nyní sebeironicky.

Obnovená značka si ale mezi fanoušky veteránů i milovníky designu rychle našla své zákazníky. Dnes nabízí přes 40 modelů řidičských, společenských i zimních pánských a dámských rukavic, jejichž cena se pohybuje kolem 180 eur. Měsíčně jich vyrobí stovky kusů a většina produkce míří do zahraničí.