Všichni začínající designéři, kteří se snaží prorazit v New Yorku, mají jeden sen: dostat se do stylové rubriky deníku New York Times. "Mně se to díky téhle tašce podařilo už dvakrát," říká štíhlá brunetka Khirma Eliazov a ukazuje na zářivě červenou kabelku připomínající spíše pytlík. Tenhle pytlík je ale vyrobený z krokodýlí a krajtí kůže, vnitřek je pečlivě obšitý saténem a jeho cena se šplhá v přepočtu k 60 tisícům korun.

Khirma Eliazov, která jako nemluvně přišla do Spojených států s rodiči z Gruzie, rozjela vlastní značku kožených kabelek před osmi lety, kdy v Americe vrcholila ekonomická krize. "Nebyl to záměr, zrovna to tak vyšlo. Vychytala jsem dobu, kdy se lidem začínalo znovu dařit. Když jsem udělala privátní přehlídku první kolekce, prodalo se přímo na akci osmnáct kabelek. To pro mě byla obrovská motivace," vzpomíná.

Její cesta k designu rozhodně nebyla přímočará. Během studií práv strávila semestr ve Florencii, kde si zapsala několik předmětů z umění a šest měsíců se věnovala vlastní tvorbě. "Rozhodla jsem se úplně změnit svůj život a začít pracovat v módním průmyslu. Okouzlil mě italský cit pro módu a vše krásné. V Americe jsem pak získala svoji první práci v oddělení propagačních předmětů u Tommyho Hilfigera," vypráví. Později pracovala na volné noze, také jako redaktorka se specializací na módní doplňky pro magazíny Vogue, Harper's Bazaar a Elle. Odsud už byl jen krůček k tomu, aby se začala věnovat stylingu na módních foceních a v televizních pořadech. Oblékala například topmodelku Heidi Klum v porotě pořadu Project Runway, který objevoval nadějné módní návrháře.

"Vždycky jsem chtěla mít vlastní firmu. Napadlo mě zužitkovat zkušenosti a znalosti z oblasti doplňků, využít našetřené peníze z předchozí práce a vytvořit vlastní řadu kabelek. Měla jsem představu o designu, ale chyběly mi zásadní dovednosti − neuměla jsem kreslit, nevěděla nic o výrobě ani o prodeji. Ale když člověk chce, může všechno dohnat," říká Khirma. Do budování značky se pustila doslova po hlavě. Vyrazila do koželužen poblíž 38. ulice a od majitelů si nechala ukázat kůže a textury, se kterými pracují. Kamarádka kreslířka ji pak přes průsvitku učila kreslit. "Vytvořila nějaký tvar a já ho obkreslovala, abych ho dostala do ruky," popisuje, jak vznikly první tři modely jejích tašek. Jiná kamarádka jí pak řekla o malé manufaktuře, která v Brooklynu vyrábí vzorky pro značky jako Alexander McQueen, Diane von Furstenberg nebo Proenza.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč se rozhodla pro on-line prodej?
  • Kdo patří mezi její klienty?
  • Jaká je filozofie její značky?
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.