V Richard Mille si hrají rádi. V minulosti představili "dračí" hodinky pro Jackieho Chana, barevný model pro jamajského sprinetera Yohana Blakea, mimořádně lehký kousek pro tenistu Rafaela Nadala, ale třeba také erotický model, který ponoukal nositele k různým vášnivým hrátkám.

A na ženevském veletrhu SIHH zaujal znovu. Zatímco většině hodinářských značek vládly černá či šedá, stánek Richard Mille svítil všemi možnými barvami. Růžová, oranžová, žlutá. Stačilo vejít - a člověk se vrátil zpátky do dětství. Do časů sladkostí, hravosti a bezstarostnosti.

V "cukrárně" Richard Mille se skrývalo deset nových modelů s motivy sladkostí či ovoce. Liči, citrón, kiwi, cupcake, marshmallow, lékořice... Hodinky přitom nejsou sladkostmi jen inspirované, ale také jsou často znázorněny na ciferníku.

"Záměrem bylo vrátit se k existujícím kolekcím a pohrát si s barvami," vysvětlil filozofii kolekce její umělecký ředitel Cécile Guenat; pod hravým zevnějškem se však skrývají komplexní mechanismy.

Guenat sice tvrdí, že je kolekce unisexová, nicméně záměr u hodinek pestrých barev je zřejmý - přitáhnout více zákaznic, které nyní tvoří zhruba pětinu klientů Richard Mille. Stejnojmenný zakladatel značky pro Bloomberg přitom prohlásil, že by rád, aby ženy představovaly 35 procent ze zákazníků. Poštvat si nechce ale ani muže, proto v nejbližší době uvede i maskulinní kolekci.

Vývoj řady Bonbons začal před 18 měsíci a Guenat a jeho tým si připravili 60 různých barev. Za neortodoxním designem se skrývají hodiny a hodiny ruční práce, čemuž odpovídá i cena - pohybuje se v rozpětí tří až čtyř milionů korun. Každý model je k dispozici ve třiceti kusech. Odoláte?