Lačné oko rozměrného reproduktoru se jemně třese. Místnost zaplňuje jazzová klasika, zručné pobíhání prstů pianisty po klávesách a příjemně uhánějící rytmus bicích. Až po chvíli si uvědomíte, že kromě bouchnutí bubnu slyšíte i dozvuk jeho membrány, že si trumpetista právě odplivnul a klavírista právě přehmátnul. Nová skladba. Akustická kytara, španělka, trsátko šimrá struny, jako by se dotýkalo i vás. Hudba vás fyzicky prostupuje, je skoro hmatatelná, a vy jste tady a teď. Nohou si lehce poťukáváte do měkkých koberců a skoro zapomenete, že musíte za chvíli zpátky do práce.

"Návštěvu je nejlepší si s námi předem naplánovat a udělat si na ni čas. Doporučoval bych minimálně hodinu. Smyslům nějakou dobu trvá, než se adaptují na prostředí, člověk by si měl poslechnout alespoň pět skladeb, než se mu vnímání ustálí. Pak teprve začnete poznávat rozdíly," začíná mě do tajů vysoké audiotechniky zasvěcovat David Hauerland, který za showroomem Voix stojí. Nejprve si tedy s pozvednutým obočím prohlédne malý otlučený diktafon ležící mezi námi na pohovce. V místnosti, které kraluje velkolepá audiosestava, působí až nepatřičně. "Připravit se můžeme i my. Přístroje je třeba trochu rozehřát, aby se dostaly do té správné provozní teploty. Nachystáme i vyhovující sestavu, třeba elektronika by měla ideálně kopírovat cenu reproduktorů. Nebudete hrát ze zesilovače za milion na reproduktorech za sto tisíc, to nedává smysl."

Mladý podnikatel se do high-end audiotechniky zamiloval před dvěma lety. Tehdy ho jeden kamarád, nadšenec a distributor, přemluvil, aby si ke třicátinám koupil první lepší sestavu od značky Gato Audio zhruba za dvě stě padesát tisíc. Nejprve si říkal, že se asi zbláznil, brzy však kouzlu hudby propadl a zjistil, že je kolem něj spousta lidí, kteří to mají stejně. Zlomovým okamžikem byl veletrh v Mnichově, kam se s kamarádem vydali.

"Čekal jsem, že to bude hala s pár blázny, co si pouští hudbu. Byly tam ale haly tři, navíc třípatrové, plné toho nejlepšího high-end audia, a asi deset tisíc lidí. Najednou jsem pochopil, že ten trh je obrovský a zajímavý a tady v Čechách téměř nepolíbený," vysvětluje. "Nechtěli jsme ale otevřít něco na periferii, chtěli jsme v centru Prahy vytvořit pěkné a zajímavé místo, klub, kde se lidé budou potkávat, užívat si svůj čas. Žádný high-endový showroom na světové úrovni tady není. Praha si takové místo zaslouží, jsou tady i dost bohatí lidé."

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se