Na začátku byla stolička. Starožitný kousek pocházející z Číny, zapuštěný do kostky plexiskla. Známé a tradiční uvnitř, moderní a minimalistické navenek. Dva rozdílné pohledy na estetiku v jednom díle. "Ten koncept mi přišel brilantní a inspiroval vznik mé kolekce," vysvětluje tvůrce stejnojmenné značky Blake Kuwahara po telefonu. "Baví mě ta dualita. Já i mnoho mých přátel, kteří jsou fotografové, designéři, architekti, jsme ve své profesi velmi kreativní, ale stejně tak musíme být i obchodníci. Proto jsem chtěl vytvořit brýle, které budou umělecky zajímavé, a přesto nositelné." Je brzký večer, já sedím v redakci v Karlíně, Blake právě snídá ve slunné Kalifornii. Dnes konkrétně v Sausalitu, malebném městečku ležícím přímo naproti San Francisku, na opačné straně Golden Gate Bridge. Kuwahara běžně pendluje mezi Sausalitem a Los Angeles, kde sídlí jeho kreativní agentura Focus Group West a odehrává se tam většina jeho pracovních povinností. Týden v klidném zázemí zálivu, týden ve městě andělů a zbylé dny v měsíci na cestách převážně po Evropě a Asii. Původně vystudovaný optometrista debutoval s vlastní kolekcí brýlí během výstavy v Las Vegas v roce 2014. Jeho neotřelý styl, odvaha zkoušet nové postupy a inovovat přitáhly ke Kuwaharovi pozornost (nejen) světových magazínů, nedávno se také objevil v seznamu sta nejdůležitějších lidí optického průmyslu. A to i přesto, že se to všechno mohlo původně vyvrbit úplně jinak.