Legendární americká značka ztělesnila symbol svobody a nezávislosti tolik spjatý se zemí nikdy nekončících silnic, sluncem zapadajícím za horizontem a vůní benzinu. A přestože právě to poslední bylo vždy tím, co jezdce ke strojům s orlím logem táhlo, v Harleyi-Davidson se rozhodli zabrousit do elektřiny.

LiveWire je jejich první sériově vyráběný elektrický motocykl. Je určen pro pohyb ve městě, má umírněný vzhled klasického naháče a okamžitou akceleraci, která si hned získala milovníky rychlé jízdy. Podle recenzí však zní trochu jako tramvaj a kvůli baterii je hodně těžký. Navíc stojí tři čtvrtě milionu a dealeři kvůli němu musí zavádět dobíjecí stanice. To všechno provokuje zastánce "starého dobrého benzinu". Konzervativní jezdci říkají, že elektřina stejně nespasí svět a že Harley-Davidson má mít ten správný bublavý zvuk benzinu.

Na tiskové konferenci před prvními jízdami však generální ředitel Matt Levatich všechny osobně ujistil, že LiveWire rozhodně neznamená odklon od tradičních benzinových modelů. Do elektrického segmentu vstupuje Harley-Davidson převážně proto, aby se otevřel novým věkovým skupinám jezdců a nabídl větší rozmanitost. Tak vypadá svoboda ve 21. století.

Výkon: 98 HP / 73 KW
Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 3 sekundy
Dojezd: minimálně 158 km
Nabíjení: 21 km na každou hodinu dobíjení
Hmotnost: 249 kg

LiveWire, první sériově vyráběný elektrický motocykl od Harley-Davidson

Harley-Davidson platí za kus poctivého železa, které má duši, a jeho motor − ikonický dvouválec tvaru V − zase charakteristický zvuk. Stroje voní benzinem, svezení je i pro vzrostlé chlapy po mnoha kilometrech pohodlné a pro okolí spektakulární. Kdo má harleye, je součástí party.

Harley-Davidson Motor Company byla založena roku 1903 v americkém Milwaukee. Její motorky používala armáda USA, kult silně podpořil i Hollywood a značka je významně spjatá také s Českem. Pražský klub je totiž nejstarším fungujícím Harley-Davidson klubem na světě, vznikl už v roce 1927. První čeští zákazníci dostávají předobjednané motorky LiveWire v průběhu února. Firma už také oznámila vývoj další generace elektrických motocyklů, včetně lehčích elektrických konceptů, jako jsou elektrické motorky pro děti. Tomu se říká výchova jezdců od nejranějšího věku.